Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
7 Şubat 2017 Salı

Susamlı Poğaça

  • Kaç Kişilik 8-10
  • Hazırlama 50dk
  • Pişirme 20dk

Susamlı Poğaça Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaş maya
  • 1 bardak maden suyu
  • 3 yemek kaşık şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 bardak sıvı yağ
  • Alabildiği kadar un yaklaşık 5-6 bardak giriyor

İçi için;

  • Kaşar, peynir, patates ben sade tercih ettim

Üzeri için;

  • Yumurta sarısı ve kavrulmuş susam

Susamlı Poğaça Tarifi Yapılışı

Merhaba arkadaşlar ilk defa denediğim bir tarifi sizinle paylaşmak istiyorum ,denedim çok güzel oldubaşlayayım istersenizöncelikle sütü ılık olacak şekilde ocağa koyuyoruz ,sonrasında içerisine 1 paket mayayı koyuyoruz ,5 dk kadar dinlendiriyoruz, o dinlenirken bir kaba maden suyunu, yağı, şekeri koyuyoruz, sonrasında dinlenmiş olan sütlü mayayı döküp un ilave ederek kulak memesi kıvamına gelecek şekilde yoğuruyoruz, hamur olduktan sonra üzerini bir bez ile örtüp yaklaşık 35-40 dk dinlendiriyoruz ,hamur dinlendikten sonra yumurta büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlak veya elips şeklinde yapıyoruz ,içini harçlı yapacaklar hamuru ellerinizle açın içine bi miktar koyacağınız içten koyun ve iki ucu birleştirin, ters çevirin alta gelecek şekilde koyun sonrasında üzerine yumurta sarısını sürelim ve bi tabağa koymuş olduğumuz kavrulmuş susamlara bolca batıralım, ben susamı kavrulmuş şekilde aldım olmayanlar beyaz susamı rengi değişene kadar ocakta kavurarak yapabilirler deneyecekler için şimdiden afiyet olsun

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz