Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
7 Şubat 2017 Salı

Nefis Mercimekli Bükme

  • Kaç Kişilik 1-2
  • Hazırlama 45dk
  • Pişirme 20dk

Nefis Mercimekli Bükme Tarifi İçin Malzemeler

Hamuru için;

  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • Tuz

İç harcı için;

  • Yarım su bardağı yeşil mercimek
  • Tuz

Arasına sürmek için;

  • 1, 5 yemek kaşığı haşhaş ezmesi
  • Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ

Üzeri için;

  • Eritilmiş margarin
  • Şekil vermek için biraz un

Nefis Mercimekli Bükme Tarifi Yapılışı

Hamuru yoğurmadan önce mercimekleri az suda haşlayın. ( Hiç suyu kalmamalı. İhtiyaç duyarsanız sıcak suyu yavaş yavaş ekleyebilirsiniz. ) Bir parça tuz atıp soğumaya bırakın.Yoğurma kabına unu koyup ortasına havuz açın. Suyu, sirkeyi ve tuzu koyup dışardan içeriye doğru güzelce yoğurun. Hamuru dinlenmeye bırakın.Bir kasede haşhaş ezmesini sıvı yağ ile inceltin.Açması kolay olsun diye hamuru 6 parçaya böldüm. Her bir bezeyi yufkadan kalın açıp içerisine haşhaş karışımından sürdüm bir ucundan ortaya gelecek şekilde kapatıp üstüne yine karışımdan sürdüm. Diğer ucu da onun üstüne kapatıp yine sürdüm. Bir ucundan ortaya kadar getirip üstüne sürdüm. Diğer ucu da getirip üstünü kapattım. ( Yapması daha kolay :) Fotoğraflardan da anlaşılır) Sonra önce ellerimle daha sonra merdaneyle açıp içine mercimeği koyup kapattım.Yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirip üzerine eritilmiş margarin sürülür, 180 derecede 20 25 dakika pişirilir.Afiyet olsun :)

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz