Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
20 Mayıs 2014 Salı

Yaprak Sarma



NefisYemekTarifleri-qmOKLNcoA

Kaç Kişilik: 6-8 kişilik

Hazırlama Süresi: 25dk

Pişirme Süresi: 45dk


Malzemeler

  • Asma yaprağı
  • Göz kararı pirinç
  • Göz kararı bulgur
  • İsteğe göre 300 gram kadar kıyma (olsa da olur olmasa da)
  • Reyhan nane
  • Pul biber sıvı yağ yada zeytinyağı
  • Salça kara biber
  • Varsa sumak nar ekşisi
  • Tuz kekik limon
  • 1 baş soğan



Hazırlanışı

Harcını yapmak için bütün malzemeler karıştırılır. Ben her şeyini göz kararı yapıyorum. Ekşi sevdiğim için harcın içine limon sıkıyorum ve nar ekşisi de koyuyorum. Evde hangi baharat varsa koyuyorum çok daha güzel oluyor. Ama bence püf noktası pirinç ve marketlerde satılan iri bulgurdan kaynaklanıyor önceleri sadece pirinçten yaparken şimdi hem pirinç hem bulguru karıştırıp kıymayla ve baharatla yapıyorum. Çok daha güzel oluyor içine soğan rendelemeyi de unutmayın. Tencerenin dibine yağ ve salça kavuruyorum iki üç tane yaprak seriyorum ve üzerine de çok az salçalı su döküyorum yaptığın sarmaların çokluğuna göre değişir. Bu 1- 2 su bardağı kadar ve en üste limon dizmeyi unutmayın. Hatta dedim ya eksiyi seviyorum üzerine nar ekşisinden sıkıyorum. Benim favori yemeğimdir. Afiyet olsun.



  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz