Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
6 Şubat 2017 Pazartesi

Kakaolu,Üzümlü Tencerede Fincan Kek

  • Kaç Kişilik 6-8
  • Hazırlama 10dk
  • Pişirme 25dk

Kakaolu,Üzümlü Tencerede Fincan Kek Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 1, 5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 2, 5 çorba kaşığı kakao
  • Aldığı kadar un (ben 2 su bardağı kullandım)
  • İsteğe göre (2 adet mandalina kabuğu rendesi ve suyu) ben kullandım
  • 1 su bardağına yakın kuru üzüm
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu

Üzeri için;

  • Çikolata sosu
  • Ceviz

Kaynatmak için;

  • 4 su bardağı su

Kakaolu,Üzümlü Tencerede Fincan Kek Tarifi Yapılışı

Bir kabın içerisinde yumurta ve şeker köpürüp beyazlaşana kadar çırpılır. Şekerin erimesi gerekmektedir. Mandalinaların kabukları rendelenir ve suları eklenir. Süt ve üzüm ilave edilir. Kakao azar azar eklenir ve çırpıcı ile çırpılır. Un da aynı şekilde azar azar eklenerek çırpılır. En son vanilya ile kabartma tozu da ilave edilip çırpılır.Fincanların içleri katı yağ (margarin) ile iyice yağlanıp hamurdan kaşık yardımı ile alınıp fincanların yarısına kadar doldurulur.Bir tencere içine 4 su bardağı su alınıp. Fincanlar içine dizilir. Üzerine bir örtü örtülerek kaynamaya bırakılır. NOT: Tencerenin kapağı açılmayacak. Fincanlardan tıkırtı sesi duyulduğunda orta ateşte 20-25 dakika pişmeye bırakılır. Ben 25 dakikada istediğim sonuca ulaştım. Süresi dolan kekler kapağı açılmadan 15 dakika demlenmeye bırakılır. Demlenen kekler soğuyunca fincandan çıkartılır ve üzerine çikolata sosu kullanılır. Ceviz ile süslenen yumuşak kekimiz servise hazırdır.NOT: Verdiğim ölçüler resimdeki fincanlar içindir. Azaltılıp artırılabilir. Türk kahvesi fincanı ile 14 adet kek elde edilmektedir.Afiyet olsun :)

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz