Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
9 Şubat 2017 Perşembe

Kesme Aşı Çorbası

  • Kaç Kişilik 8-10
  • Hazırlama 50dk
  • Pişirme 10dk

Kesme Aşı Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 1. 5 su bardağı önceden kesilmiş çorbalık erişte (ben hazır kullandım)
  • 1 çay bardağından biraz fazla önceden haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 baş kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı kadar tereyağı
  • 2 yemek kaşığı kıyma
  • 1. 5 su bardağı et suyu
  • 1. 5 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı kurutulmuş reyhan otu veya Erzuruma has tarhın otu ( Ama isteğe göre)
  • Pulbiber, tuz

Kesme Aşı Çorbası Tarifi Yapılışı

NASIL MI YAPTIM?

Tencereye ilk önce yağı koydum yağ eridikten sonra çok küçük doğradığım soğanları ilave edip iyice pembeleştirdim. Pulbiber, kıyma ve  salçayı ekledim ve salça eridikten sonra yeşil mercimeği ilave edip et suyunu kattım. Bir taşım kaynadıkdan sonra erişteleri ve tuzunu ilave edip üzerine yaklaşık 4 su bardağı kadar kaynar su ilave ettim. Epeyce kaynadıkdan sonra reyhanını atıp 4-5 dakika daha kaynatıp ocağı kapattım. Unutmadan şunuda yazayım;Erzurumda bu çorbaya kesme aşı veya erişte çorbası denir. Üzerini süslemek için nane dökülür. 

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz