Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
8 Şubat 2017 Çarşamba

Tas Kebabı (Detaylı Anlatım)

  • Kaç Kişilik 4-6
  • Hazırlama 5dk

Tas Kebabı (Detaylı Anlatım) Tarifi İçin Malzemeler

  • 500 gr kuşbaşı doğranmış dana eti
  • 1 adet küçük boy kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 su bardağı sıcak su
  • Tuz, karabiber, pul biber ve kekik

Ve ayrıca ;

  • 2 orta boy patates
  • 1 havuç
  • Kızartmak için sıvı yağ

Tas Kebabı (Detaylı Anlatım) Tarifi Yapılışı

Lezzeti ve sunumuyla lokantalara taş çıkartacak nefis bir kebap tarifi

Kuşbaşı doğranmış dana etini, yıkayıp suyunu süzdürün. Tencereye 2 yemek kaşığı sıvı yağı ve eti koyup ocağın üzerine alın. Ben pişme süresini kısaltmak için düdüklü tencerede pişirdim. Arzu ederseniz normal tencerede de pişirebilirsiniz.  Kaynamaya başlayınca suyunun üzerinde biriken siyah köpükleri alın. (Arzu ederseniz eti yıkar yıkamaz tencereye alıp biraz kaynadıktan sonra kara suyunu süzebilirsiniz. Fakat ben gerek görmüyorum. Tercih yinede sizin) Çok harlı olmayan ateşte kendi suyunu çekene kadar pişirin. Suyunu çektikten sonra, 1 yemek kaşığı tereyağı ve unu ilave edin. Un ölçüsü tepeleme olmasın. Normal ölçüde olmalı. Bir iki dakika tereyağı eriyene kadar karıştırıp, salçayı, soğanı (düdüklü tencerede soğan tamamen eridiği için uzun uzun doğradım. Siz yemeklik şeklinde de doğrayabilirsiniz) 3-4 parçaya ayırdığınız sarımsağı ve  3 su bardağı sıcak suyu ekleyip iyice karıştırdıktan sonra, et istediğiniz kıvamda yumuşayana kadar pişirin. Ben düdüklü tencerede kısığa yakın ateşte 25 dakika pişirdim. Bu süre tencerede pişirilmesine ve kullandığınız ete göre değişebilir. Süre uzadıkça suyunu  çekebilir. Bu durumda sıcak su ilave edip suyunu ayarlayabilirsiniz. Ben ekstra su eklemedim. Yemeğinizin suyunun kıvamı ne çok sulu nede çok koyu olmalı.

Etiniz piştikten sonra tuzunu, karabiberini ve pul biberini ekleyip karıştırın ve bir iki dakika daha kaynatıp ocaktan alın. Ocaktan aldıktan sonra kekiği ekleyip karıştırın ve lezzetinin oturması için ağzını kapatıp en az 15 dakika dinlendirin. Kekiği yemekleri karartmaması için, yemeği ocaktan indirdikten sonra kullanıyorum.  Bu arada patates ve havucu kızartın.

Patates ve havucu küp şeklinde doğrayıp, kızgın yağda önce patatesi , sonra havucu kızartın. Havlu kağıdın üzerine alıp fazla yağını çektirin. Üzerlerine çok az tuz serpip lezzetlendirin. Etinizi sıcak sıcak servis tabaklarına alıp kızarttığınız patates ve havucu etinizin üzerlerine ilave ederek servis edin. Kızarttığımız havuç ve patatesi servis ederken tabaklara koyuyoruz tencereye değil.

Yemelere doyamayacağınız nefis bir lezzet. Ben suyunun kıvamının daha güzel olduğuna inandığım için un kullanıyorum. Tabi kullanmadan da yapılabilir. Unlu deneyin. Yemeğinizin suyunun kıvamı daha güzel olacaktır. Sıcak suyla istediğiniz gibi kıvamını ayarlayabilirsiniz.

Deneyecek olanlara şimdiden Afiyet Olsun♡♡♡

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz