Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
7 Şubat 2017 Salı

Fırında Balık

  • Kaç Kişilik 1-2
  • Hazırlama 10dk
  • Pişirme 30dk

Fırında Balık Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kg (irilerden yaklaşık 2 adet) çipura
  • 5-6 adet defne yaprağı
  • 2 adet limon
  • 4 adet patates
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 2 tatlı kaşığı tere yağ
  • 2 diş sarımsak
  • Yarım çay bardağı zeytin yağı
  • Tuz
  • Karabiber
  • Biberiye

Fırında Balık Tarifi Yapılışı

Ben balık olarak çipura kullandım. İlk kez yaptım ve ilk kez yedim. Kesinlikle şiddetle tavsiye ettiklerim arasına girdi. Ama siz sevmiyorsanız ya da başka bir balık kullanacaksanız istediğiniz büyük balıklarla deneyebilirsiniz ayni tarifi. Öncelikle balıkları temizletip almanızı öneriyorum. Balıklarımızı güzelce yıkıyoruz. Ardından zeytinyağı ile içini ve dişini yağlıyoruz. Aralarına 1 tatlı kaşığı tereyağ, 1 adet defne yaprağı, 2 dilim limon, 1 diş bütün sarımsak koyuyoruz. Tuz, karabiber ve biberiye serpip kenara alıyoruz. Fırın tepsimize yağılı kağıt serip patateslerimizi yuvarlak orta kalınlıkta doğruyoruz. Tepsimize diziyoruz. Soğanları da halka halka kesip patateslerin arasına diziyoruz. 2-3 Defne yaprağını da ekleyip, üzerine balıklarımızı, balıklarımızın üzerine de dilimlediğimiz limonlarımızdan koyup önceden ısıttığımız 200 derece fırında yaklaşık yarım saat pişiriyoruz. Afiyet olsun ☺

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz