Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
7 Şubat 2017 Salı

İçli Köfte

  • Kaç Kişilik 4-6
  • Hazırlama 5dk

İçli Köfte Tarifi İçin Malzemeler

Dış Harcı;

  • 1 kilo kıymaya
  • Yarım kilo irmik
  • Yarım kilo kısırlık
  • Yumurta
  • Hamuru ıslatmak için sıcak su

İç Harcı;

  • Sıvı yağ
  • 2-3 tane Soğan
  • 2 tane kırmızı biber
  • Salça
  • Maydanoz
  • Nane
  • Karabiber
  • Toz pul biber
  • Tuz

Kızartmak için;

  • Yumurta
  • Sıvı yağ

İçli Köfte Tarifi Yapılışı

Ben hamuru akşamdan ıslatıp üzerini kapatıp ertesi güne kadar bekletiyorum sizde isterseniz böyle yapabilirsiniz.

Soğanları ve biberleri çok ince bir şekilde kesin. Ben robottan geçiyorum. Diğer yandan tavayı küçük ocağın kısık ateşine koyun ve kıymayı tavaya alın. Suyunu çekene kadar kavurun. Daha sonra soğanı, biberleri ve yağı ilave edin. Yine kısık ateşte ara ara karıştırarak pişirin. İç harç piştikten sonra salçayı ve baharatları ekleyin. Salçanızın tuz oranına göre tuzunu ayarlamayı unutmayın. Altını kapatmaya yakın maydanozu ve naneyi ekliyoruz 1 dakika daha kavurup ocaktan alın. Ocaktan aldığınız iç harcı ben bir tabağa alıp buzdolabında bekletiyorum ki donsun diye.

Dışı için irmik ve kısırlığı karıştırın. Su ile karışımı ıslatın. (Yoğururken elimizi batırmak için ayrıca bir kase suyu yanınızda bulundurun. ) Karıştırdıktan sonra yumurtayı ekleyerek tekrar yoğurun. Hamur tepsiye yapışmayacak kıvama gelene kadar güzelce yoğurun.Elinizi suya batırarak ben muska şeklinde yapıyorum siz istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Dış harcın içerisine kıymalı harçtan koyarak vereceğiniz şekile getirin. Tepsinin üzerine bez serelim serdiğimiz bezin üzerine yaptığımız köfteleri dizelim.İsteğe göre sıcak suda haşlayabilirsiniz.Bizde haşlanmadan tavaya sıvı yağı döküp kızaran yağa yumurtaya bandığımız köftelerin iki tarafı da eşit bir şekilde kızardıktan tencereye alıyoruz ki sıcaklığı gitmesin. Hepsi kızardıktan sonra servise hazır. Afiyet olsun.

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz