Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
7 Şubat 2017 Salı

Labneli Sütlaç (Nefis)

  • Kaç Kişilik 4-6
  • Hazırlama 5dk

Labneli Sütlaç (Nefis) Tarifi İçin Malzemeler

  • 5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr labne peyniri

Tabanı için :

  • 1 paket tam tahıllı bisküvi
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı

Su bardağı ölçüsü 200mldir

Labneli Sütlaç (Nefis) Tarifi Yapılışı

Herkese Merhabalar,

Bugün sizlere lezzetiyle damaklarınızı şenlendirecek nefis bir sütlaç tarifi paylaşmak istiyorum. Sütlaç genel olarak sevilen bir sütlü tatlıdır. Labnenin sütlü tatlılara ekstra lezzet verdiğini de biliyoruz. Birde sütlaçta denemek istedim. Dilerseniz tarife geçelim..

Öncelikle tabanı için bisküvi ve tere yağını rondodan geçirin ve kaselere paylaştırın.

Pirinci 2 su bardağı suyla, suyu çekene kadar haşlayın. Ardından sütü ilave edip, pirinç iyice pişip yumuşayana kadar tencerenin dibini tutturmadan ara ara karıştırarak pişirin. Toz şekeri ilave edip şeker tamamen eriyinceye kadar pişirmeye devam edin. Bu sütlaçta nişasta veya pirinç unu kullanmıyoruz. Bu nedenle kıvamını kaynatarak ayarlayın. Kıvamını fotoğraflarda paylaşmaya çalıştım. Sütlaç soğuyunca katılaştığı için kıvamını ona göre ayarlamalısınız. Çorbadan biraz daha koyu kıvamda pişiriyorum ben. Çok pişince çok katı oluyor. Hoş olmuyor. Bu nedenle kıvam önemli.

Sütlacınızın kıvamını ayarlayıp pişirdikten sonra, bir kase içinde karıştırdığınız (kolay erimesi için) labne peynirini ve vanilyayı ilave edip karıştırın. Kaselere paylaştırıp, oda ısısına geldikten sonra veya buzdolabında soğuttuktan sonra afiyetle tüketin.

Ben sütlaç sunumlarımı  bisküvi kek gibi malzemelerle hazırlamayı seviyorum. Sunumu daha hoş oluyor. Siz arzu etmiyorsanız bisküvinizde hazırlayabilirsiniz.

Deneyecek olanlara şimdiden Afiyet Olsun♡♡♡

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz