Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
8 Şubat 2017 Çarşamba

Lor Tatlısı

  • Kaç Kişilik 12-14
  • Hazırlama 45dk
  • Pişirme 30dk

Lor Tatlısı Tarifi İçin Malzemeler

Lor için;

  • 500 ml süt
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 500 gr çökelek
  • (Normalde 500 ml sütten limon damlası koyup kaynatılarak yapılan lor 70 gr çıkıyor. Yani 1 kilo sütten 140 gr. Bana köyden çökelek geldiği için bu yöntemle lor yapıyorum. Hem daha yağlı oluyor, hem de yarım kilo süt-yarım kilo çökelekten 350 gr lor elde ediyorum. Yani süte limon damlatarak lor yapmak isterseniz 2, 5 kilo ya da 2 litre 500 ml süt kullanmanız gerekecek. )

Hamuru için;

  • 350-400 gr lor (eğer yukarıdaki malzemelerle yapmayıp satın almak isterseniz. )
  • 250 ml süt
  • 1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
  • 3-4 yemek kaşığı yumuşamış tereyağı
  • 2 paket vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • 1 fincan pudra şekeri
  • 1 fincan buğday nişastası
  • 2 su bardağı +2 yemek kaşığı elenmiş un
  • Bir fiske tuz

Şiresi için;

  • 4, 5 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su
  • 4-5 damla limon suyu

Lor Tatlısı Tarifi Yapılışı

Önce şireyi kaynatın. Soğusun. 3 yemek kaşığı yoğurdu çırpın; 500 ml sütü bir tencereye koyun. Yoğurdu ve çökeleği sütün içine koyup karıştırın; ocağın üzerine koyun. Kaynasın tortusu birikip sütü suya dönüşünce temiz sık dokulu bir tülbente süzün. Çok bekletmeniz gerekmez. Kupkuru bir lor olsun istemiyoruz. Suyunu da atmayın poğaça, çörek gibi hamur işlerinde kullanmak üzere kaldırabilirsiniz. Ben sonradan kullanmak üzere buzluğa koyuyorum. Fırını 180 dereceye getirin, ısınsın. Yoğurma kabına tereyağını, limon kabuğu rendesini, yumurtayı, bir paket vanilyayı ve loru alın, iyice yoğurun. Üzerine pudra şekerini, nişastayı ve sütü sırasıyla yoğurarak katın. En son unu, vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyin form tutmayacak yumuşaklıkta bir hamur elde edin. Hamuru sıkma torbasına koyun; yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine küçük parçalar halinde sıkın. Sıkma torbası yoksa kaşıkla da koyabilirsiniz. İyice ısınmış fırına verin. (Ben fırını erken ısıtmayı unuttuğum için tam ısınmadan fırına sürdüm, pişerken yayıldı, formu bozuldu. Tadı değişmiyor sadece kabarması yukarı doğru değil yanlara doğru genişleyerek oluyor. ) Pişen tatlıları şireye atın, biraz beklettikten sonra servis tabağına çıkarın. Kalan şireyi servis tabağındaki tatların üzerine dökün; zaten çoğunu çekmiş oluyor. İstediğiniz şekilde süsleyin, servis yapın. Yanında kaymak, dondurma yada üzerine vişne tarzı soslar iyi gidiyor. Ben üzerine sadece Hindistan cevizi serptim. Sade yendiğinde çok hafif asla rahatsız etmeyen bir tatlı. Afiyet olsun.

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz