Tatlılar Kurabiyeler Sebze Yemekleri Diyet Yemekleri İçecek Tarifleri Et Yemekleri Bakliyat Yemekleri
9 Şubat 2017 Perşembe

Mahlepli (Kandil) Simit (Püf Noktalarıyla)

  • Kaç Kişilik 8-10
  • Hazırlama 35dk
  • Pişirme 20dk

Mahlepli (Kandil) Simit (Püf Noktalarıyla) Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 su bardağı + 1 yemek kaşığı un
  • 150 gr tereyağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 silme çay kaşığı şeker
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • Susam

Mahlepli (Kandil) Simit (Püf Noktalarıyla) Tarifi Yapılışı

Unu karıştırma kabına alıyoruz, şeker ,tuz ,kabartma tozu ve mahlepi ekleyip ortasını açıyoruz yoğurt sirke ,1 yumurtayı diğerinin akını ve(yarısı erimiş yarısı yumuşak) tereyağını ekliyoruz, önce ortadakileri karıştırıyoruz sonra kenardan un alarak yavaş yavaş yoğuruyoruz ,ben +1 kaşık un ekledim(undan una değişir 3 bardak yeterli gelirse eklemenize gerek yok) ele yapışmayan yumuşacık bir hamur olacak ,daha sonra üzerini kapatıp buzdolabında yarım saat dinlendiriyoruz ,dinlenmiş hamura şekil verip yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz, ayırdığımız yumurta sarısını sürüp susamlıyoruz, önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz ilk sıcaklığı çıkınca tabağa alıyoruz afiyet olsun ☺Bu tarifte dilerseniz 125 gr tereyağ + yarım çay bardağı sıvı yağ olarak yapabilirsiniz ben hamur işlerinde sıvı yağ kullanmadığım için bu tarifte 150 gr tereyağ kullanıyorum.Tereyağını oda sıcaklığında yumuşatacak kadar vaktiniz yoksa benim gibi bi kap içinde çaydanlığın üzerine koyup yarısı eriyecek şekilde yumuşatabilirsiniz, kalan yarısı yoğurma sırasında el ısınızla eriyecektir burası önemli tamamen eritmeyin kıvam ayarında sıkıntı yaşayabilirsiniz. Benim gibi margarini eve sokmuyorsanız ve sıvı yağ kullanmıyorsanız amma velakin tuzlu kurabiyelerinizin kıyır kıyır olmasını istiyorsanız 1-2 yemek kaşığı sirke işinizi görecektir. Yağlı hamur özellikle tatlı tuzlu kurabiye hamurları çok fazla yoğrulmaz piştiğinde sertleşir bütün malzemeler birbirine karıştıktan sonra gerekirse un ekleyip ele yapışmadığından emin olduğunuz an yoğurmayı bırakın. Yağlı hamur dinlendirildiğinde daha iyi özleşir daha rahat şekil verilir daha lezzetli olur. İçinde kabartıcı olan hamur işlerinde özellikle keklerde fırın fanlı çalıştırılmaz fansız alt üst pişirme ayarında çalıştırılmalı.

✔bu tarz kurabiyelere kabartma tozu çok koyulmaz yani bir paketin tamamını koymuyoruz ölçüde ne kadar yazıyorsa o kadar koyuyoruz fazla koyarsanız ne mi olur ? kurabiyeniz yumuşak olur yani gevrekliği az olur ✔ne çok yumuşak ne çok gevrek tam ortasını istiyorum diyorsanız bu tarif tam sizlik ama yok ben gevrek seviyorum diyorsanız mahlep koymayın fırında azıcık fazla tutun.

  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Bu Gün Ne Pişirsem Tüm Hakları Saklıdır...
Tasarım Gürhan Korkmaz